leerpunt koel

gaat voor groei

Leerpunt KOEL is al enige tijd een grote partij in de regio Zuid-Holland op het gebied van nascholing aan eerstelijnszorg. Huisartsen, doktersassistenten en praktijkondersteuners zijn wettelijk verplicht om na te scholen en Leerpunt KOEL biedt hen actuele en innovatieve scholingen aan. De ambitie om te groeien en nog beter te worden is groot. Tijd om op marketingcommunicatiegebied de handen ineen te slaan en er samen voor te zorgen dat Leerpunt KOEL nog meer eerstelijns aan zich kan binden.

Een nieuw jasje


We zetten een plan van aanpak op om Leerpunt KOEL buiten de regio in de markt te zetten en de huidige communicatie(middelen) te optimaliseren. Parallel aan dit traject mochten we het eerste communicatiemiddel aanpakken en onder de loep nemen, de Studiegids met daarin alle scholingen voor volgend jaar. We bedachten een nieuwe indeling die het voor de doelgroepen nóg gemakkelijker moet maken om gericht een scholing te boeken en we zorgen voor een eenduidige weergave waarbij de inhoud van alle scholingen duidelijk weergegeven wordt. In een nieuw jasje, met frisse nieuwe fotografie en voorzien van de nodige DM-tricks viel de gids  op de mat.

Doelgericht


De doelgroepen van KOEL verschillen nogal. Van doktersassistenten tot huisartsen. Volgens KOEL zijn deze verschillende doelgroepen niet in een hokje te stoppen, daarom benaderen we de huisartsen met een aparte mailing waarbij de middelen afgestemd zijn op een drukbezette arts. We testen in verschillende varianten om te zien of we een beetje grip kunnen krijgen op deze ‘ik-leef-volgens-mijn-10-minuten-spreekuur-agenda’-huisartsen.

Intern bij KOEL dragen we ook ons steentje bij. Eén van onze collega's waant zich voor 8 weken in de nascholingsbranche en vervangt de communicatiemedewerker die op dat moment met zwangerschapsverlof is. Een mooie combinatie, omdat we met wat ‘inside information’ een dergelijk project nog beter kunnen oppakken en direct meer gevoel bij de klant en haar doelgroep krijgen.

Toekomst

Zodra de Studiegids op de mat viel zijn we alweer begonnen met de opvolging in de vorm van e-mailnieuwsbrieven en on- en offline direct marketing om vervolgens ervoor te zorgen dat Leerpunt KOEL niet alleen het maximale uit bestaande klanten haalt maar ook nieuwe klanten buiten de regio aan zich gaat binden. Een continu proces wat we met veel plezier met het gehele team van KOEL oppakken!
 

JIJ DROOMT WIJ MAKEN