NL Food

oer-Hollands

Heb je je ooit afgevraagd hoe die oer-Hollandse producten in de supermarkt op jouw verre vakantieadres terechtkomen? Tot voor kort zorgden Warex en Foodbrokers ervoor dat je op dat bountystrand gewoon van je speculaasje bij de koffie (of cocktail) kon genieten, en werden Nederlandse emigranten in de zogenaamde heimweegebieden volop van drop, stroopwafels, beschuit en pepermunt voorzien. Gelukkig kunnen we aan onze gewoontes blijven vasthouden, echter nu onder de nieuwe naam NLfood. Trend ontwikkelde de geheel nieuwe corporate uitstraling.

Kruideniersnaam

Om samen een front te vormen en nog sterker in de schappen van de buitenlandse supermarkten te staan, hebben Warex en Foodbrokers besloten om als één bedrijf verder te gaan. Zo profiteren ze niet alleen van elkaars (schaal)voordelen en afzetgebieden, maar wordt ook het assortiment voor onze landgenoten in het buitenland uitgebreid. Je kunt het qua typisch Hollandse producten zo gek niet bedenken of je komt het in Curaçao, Australië en zelfs in Kazachstan tegen. Onze Nederlandse levensmiddelen weten niet alleen Nederlanders in het buitenland te bereiken, maar hebben een dusdanige status dat ook buitenlanders inmiddels de kwaliteit ervan herkennen en zich veelvuldig aan een stroopwafel wagen. Dat de nieuwe naam van de exportspecialist dus Nederlandse kenmerken in zich moest hebben, was duidelijk. Die vereisten, in combinatie met het karakter van een rasechte kruidenier, vormen al snel een naam en uitstraling die vooral duidelijk is en niets aan de verbeelding overlaat: NLfood!

Pop-up supermarkt

Parallel aan de ontwikkeling van de corporate uitstraling staat er voor NLfood een belangrijke beurs in Keulen op het programma. Hét moment om hun (potentiële) klanten te introduceren met NLfood. Hoe doe je dat anders dan je klanten te verwelkomen in je eigen pop-up supermarkt? Eén van de krachten van NLfood is dat ze uniek zijn als het gaat om bestellingen plaatsen. Daar waar de traditionele exporteur minimaal een pallet vol speculaas levert, kun je bij NLfood ‘mixen en matchen’ en een pallet met een variëteit aan oer-Hollandse producten bestellen. De buitenlandse supermarkt verkoopt immers niet een hele pallet vol speculaas, maar heeft graag van alles wat.

De beursstand suggereerde een bezoekje aan een supermarkt vol met oer-Hollandse producten. Dat leverde unieke schappen op, waarin de potjes appelmoes naast de zakjes drop stonden en de beschuit naast de mayonaise, alsook een avondje fotograferen in een supermarkt die compleet op zijn kop werd gezet. Het resultaat voor NLfood is een succesvolle beurs met veel winkelbezoekers die geïnteresseerd waren in de unieke aanpak van NLfood. Nu gaan we zorgen voor een vervolg waar de ‘winkelwagentjes’ goed volgeladen worden.

Uitrol

Inmiddels werken we ook aan de start van de online zichtbaarheid van NLfood en aan gebruikelijke communicatiemiddelen als een productbrochure en stationery.

JIJ DROOMT WIJ MAKEN